15 prosince 2008
Spořka - generátor odpovědí (za spoustu peněz)
Taky se obracíte na infolinku nebo pracovníky pobočky finančních institucí jen v nutném případě a doufáte, že dostanete správnou odpověď? U Spořky by snad stačil generátor náhodných odpovědí. Možná by se trefil častěji :(
Mám u Spořky účet, k němu debetku a k ní sjednané cestovní pojištění. Rozhodnul jsem se v listopadu, že ho zruším. Desátého prosince ještě jedu na víkend do zahraničí, ale nechci platit celý další rok. No co, zeptáme se na pobočce a podle odpovědi uvidíme.
Moc mě to teda nepotěšilo. Zaplatím si pojištění na rok, ale když ho nechci na další rok, tak ho ten zaplacený rok nemůžu používat :( Nedalo mi to a zavolal jsem na klientskou linku.
Paráda, takže mám druhou verzi podmínek. "Měsíc předem" znamená měsíc před koncem ledna, začátkem ledna ...? A teď čemu věřit? Zkusil jsem napsat ombudsmanovi Spořky, odpověď je na delší čekání. V Praze jsem cestou do práce šel kolem prázdné pobočky, tak jsem to zkusil ještě jednou osobně.
Paráda, třetí verze. Jediná jistá věc je asi ta, že se to hned zruší. Termín je náhodná odpověď a vyřešila by to asi jen křišťálová koule. Nemáte někdo jednu funkční?
Po 20 dnech odpověď od ombudsmana:
No paráda. Čtvrtá verze a ani dvě nejsou stejné. Kolik kombinací ještě chybí? Ví v tom bordelu někdo správnou verzi :( A pak čtu, jak jsou jejich poplatky nízké a jak za to klienti dostávají profesionální přístup na pobočkách...
Edit (info z 12/2008):
Takže správná odpověď je ta od ombudsmana. Domluvil mi schůzku přímo s ředitelkou jedné pobočky v Brně (dokonce mi sama 2x volala, jestli už vím, kdy přijdu). Na schůzce jsem ji (pro ní) nečekaně oznámil, že místo pojištění chci zrušit celý účet. Odmítl jsem nabídku na půlroční vedení účtu zadarmo a po několika podpisech dostal jako bývalý věrný klient i propisku :)
Snažila se i omlouvat předchozí špatné informace:
Mám u Spořky účet, k němu debetku a k ní sjednané cestovní pojištění. Rozhodnul jsem se v listopadu, že ho zruším. Desátého prosince ještě jedu na víkend do zahraničí, ale nechci platit celý další rok. No co, zeptáme se na pobočce a podle odpovědi uvidíme.
1. pobočka: Pojištění přestane platit okamžitě od podání žádosti, je jedno, že ho máte zaplacené na celý rok. Výpověď musíte podat minimálně 5 dní před koncem roku, ale protože bude frmol, tak raději před vánoci. Nejde podat žádost s výpovědí k jinému datu.
Moc mě to teda nepotěšilo. Zaplatím si pojištění na rok, ale když ho nechci na další rok, tak ho ten zaplacený rok nemůžu používat :( Nedalo mi to a zavolal jsem na klientskou linku.
Kl.linka: Pět dní? To je nějaká blbost. O tom nic nevím. Pojištění opravdu přestane platit okamžitě, s tím nejde nic dělat. Žádost musíte podat měsíc před výročním dnem vydání karty. Takže když máte vydanou kartu v lednu, tak ji musíte podat někdy v prosinci.
Paráda, takže mám druhou verzi podmínek. "Měsíc předem" znamená měsíc před koncem ledna, začátkem ledna ...? A teď čemu věřit? Zkusil jsem napsat ombudsmanovi Spořky, odpověď je na delší čekání. V Praze jsem cestou do práce šel kolem prázdné pobočky, tak jsem to zkusil ještě jednou osobně.
2. pobočka: Počkejte, já se zeptám (sešli se 3 kolegyně a chvíli debatovaly). Tak výpověď musíte podat někdy v prosinci. Jo, klidně 31.12. Ano, přestane platit okamžitě.
Paráda, třetí verze. Jediná jistá věc je asi ta, že se to hned zruší. Termín je náhodná odpověď a vyřešila by to asi jen křišťálová koule. Nemáte někdo jednu funkční?
Po 20 dnech odpověď od ombudsmana:
Předchozí informace jsou chybné. Pojištění dobíhá i po podání výpovědi do konce zaplaceného období. Je tedy možné ho kdykoliv zrušit. Aby vám nebyl napočítán poplatek za další rok, tak musíte podat žádost minimálně 5 dní předem. Dá se to zvládnout i za 2 dny.
No paráda. Čtvrtá verze a ani dvě nejsou stejné. Kolik kombinací ještě chybí? Ví v tom bordelu někdo správnou verzi :( A pak čtu, jak jsou jejich poplatky nízké a jak za to klienti dostávají profesionální přístup na pobočkách...
Edit (info z 12/2008):
Takže správná odpověď je ta od ombudsmana. Domluvil mi schůzku přímo s ředitelkou jedné pobočky v Brně (dokonce mi sama 2x volala, jestli už vím, kdy přijdu). Na schůzce jsem ji (pro ní) nečekaně oznámil, že místo pojištění chci zrušit celý účet. Odmítl jsem nabídku na půlroční vedení účtu zadarmo a po několika podpisech dostal jako bývalý věrný klient i propisku :)
Snažila se i omlouvat předchozí špatné informace:
Řed.: "V té pražské pobočce to asi byla nová pracovnice a ta v tom asi trochu guláš."
Já: "Sešli se tam a debatovali 4 pracovnice. Myslíte, že byla nová celá pobočka? :)"
Řed.: "No to asi ne."
Komentáře:
<< Domu
Všiml jsem si dnes Vašeho článku. Mrzí mě, že jste si z České spořitelny odnesl takovou zkušenost. Přijměte prosím ještě jednou naši omluvu. Věřte, že nám záleží na spokojenosti našich klientů a snažíme se naše služby neustále zlepšovat. Pokud byste měl jakékoli dotazy k našim produktům, neváhejte mě prosím kontaktovat na emailu rnavratil zavináč csas tečka cz. Vážíme si všech připomínek!
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
Okomentovat
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
<< Domu