23 května 2007

 

Manuál je pro(od) blbce

Před rokem jsem si řekl, že už nikomu nebudu dávat dohromady počítač. Kromě spousty potencionálních problémů z toho nic pořádnýho stejně nekouká. Vydržel jsem to dlouho, občas jsem i něco doporučil, ale sestavení a následné řešení závažných problému (ty ikonky jsou malé, předtím jsem měl větší) přehodil na někoho jiného (zdravím Radka :-P ). No a teď jsem se do toho pustil zase a stavím PC pro sestřenku.

Kancelářský komp, základní deska s integrovanou grafikou, levný procesor a pořádný zdroj. Ideální kancelářská sestava. Předchozí zkušenosti mě naučili, tak před instalací do skříně zkusím funkčnost základních komponent. Do základní desky dám procesor, na něj chladič a přidám paměti. Připojím zdroj a monitor a šroubovákem zapínám. Nic. Paráda. Po kontrole zapojení zjistím, že jsem nezapojil přídavné napájení. Zapojuji a přichází na řadu startovací nářadí. Zase nic. OK, tak teda zkusím potupně projít manuál. Všechno zapojeno správně, paměť doporučena dávat do prvního nebo druhého slotu (je v prvním). Reset BIOSu nic nemůže zkazit. Pořád nic. No tak zkusím zapojit PC speaker. Beeeeeep, beep, beep. Á, to vypadá na problém s integrovanou grafikou. Externí nemám, tak další študování manuálu. Nic jsem tam nenašel, tak jsem ještě jen tak zkusil zapojit paměť do třetího slotu - no a naběhlo to.

Grrr, to by mě zajímalo, kterej dement ten manuál psal. Hodinu jsem ho pročítal a nakonec mi pomohla taková blbost :-(


No a po nastavení a uložení BIOSu už to chodí i s pamětí v prvním nebo druhém slotu. Tak nevím, jestli se deska potřebovala nejdříve pořádně probrat...

Komentáře: Okomentovat



<< Domu

This page is powered by Blogger. Isn't yours?