14 prosince 2006

 

Umělá inteligence - fikce nebo realita?

Tak jo... Když jsem nastoupila na školu, začali mi vnucovat, že není dobré být "agresivní" programátor - nejlepší je pěkně si promyslet, co chce člověk dělat, rozvrhnout si to na papír a pak ťukat krásný čistý kód do počítače. Dobrá tedy. Tak jsem si prográmek vždy pěkně promyslela (no, nemá cenu to přehánět, ať mi tvrdí kdo chce co chce, ale na papír se prostě programovat nedá), napsala a pak opravila sem tam chybku - většinou zcela logickou, co si prostě člověk nevšimne a pak mu to dojde. A pak... Program ve Visual Studiu, C#, DirectX, .NET ... no, zle mi bylo od začátku, ale budiž... Rozvrhla jsem si úlohu a vrhla se programovat... A pak to přišlo: Nechápu, proč se vědci porad zabývají umělou inteligencí, když mrkvosofti už ji dávno vynalezli? To je peklo... Člověk si krásně promyslí, co napíše, aby mu to dělalo, co chce, crcá se s podmínkama, aby vychytal co nejvíc chyb a aby to bylo co nejúžasnější a co udělá milé Visual Studio? Udělá si z tebe srandu a začne podmínky přenastavovat... Nebo je nepřenastavuje, ale kdo ví, jak si je tlumočí. Proč mi jednou něco funguje a pak z ničehož nic (skutečně se ten zásah do kódu netýkal této funkce) fungovat přestane? Tak se člověk naštve, celé to zakomentuje (mazat to, je mi trochu líto) a začne vymýšlet funkci znovu - opět krásně logickou a promyšlenou, a opět nefunguje... No nic, zkusím odkomentovat tu původní a upravit jí. Odstraním komentář, zkompiluju... Hurá, C# se rozhodl spolupracovat – opět nechápu proč, kde jsem co změnila. Dobrá, přidám tedy nějakou úvodní obrazovku... Všechny podmínky jsou nastaveny tak, aby nic (vyjma úvodní obrazovky) nefungovalo. A ono to klidně začne volat funkce, na které měla přijít řada až za dlouho, sem tam si něco přidá, ubere... Zatraceně, když už to ty funkce volá, proč nerespektuje, že jsou omezený nějakýma podmínkama, takže i kdyby je volat mohl, tak by to stejně nefungovalo? Kupodivu funguje. No proč ne... Ale proč to ten zatracenej Gates nepřizná ze to do svýho softu implementujou pěkně zákeřnou umělou inteligenci? Vždyť wokna jsou to samý, akorát v bleděmodrym:-( Třeba by za své UI dostali i ocenění a chudák uživatel by se přestal divit...

Komentáře:
poradim ti, kdyz neumis pracovat s VS tak to nepouzivej
 
Okomentovat



<< Domu

This page is powered by Blogger. Isn't yours?