04 října 2006

 

Trable s bankovní kartou

Bankovní karta – kus plastu, který má nahradit hotovost. Nemusíte s sebou vláčet spoustu peněz, při ztrátě ji chrání PIN kód, skoro všude ji vezmou...zkrátka samé výhody. Poslední dobou, ale narážím i na komplikace při jejím používání.

Tak od začátku. Pořídil jsem si PDA a chtěl si koupit software. Nejjednodušší je nákup přes internet. Zjistil jsem, že karta Visa Electron jde použít pro nákup přes internet. Paráda. Pár emailů s infolinkou ČS a první problém. K mojí smůle jsem před třemi lety dostal ještě kartu, která toto neumožňuje. Ta správná se začala vydávat o měsíc později :-( Tento měsíc jsem si došel pro novou kartu. Paní na pobočce se hned v úvodu rozpovídala o tom, jak je to nebezpečné. Chvíli jsem jí nechal chrlit našprtané informace a pak ji přerušil s tím, že nejsem standardní klient, protože vím co chci teď kupovat, vím kde a vím jak to má ten obchodník zabezpečené. Přeskočila zbytek a na řadu přišlo nastavení limitu. První nastavení zdarma, další za 50Kč. No zrovna takhle si nepředstavuji tolik omílané zvyšování bezpečnosti. Člověka to nutí nastavit co nejvyšší limit, aby ho nemusel hned měnit. Pár podpisů a hotovo, karta začne platit až za měsíc a její platnost je pouze jeden rok, protože se začínají vydávat čipové karty. Ale až za dva měsíce. No nemám to já štěstí :-)

Výběr z bankomatu taky vypadá jako triviální operace. Vložit, PIN, částka, vzít peníze, kartu a hotovo. Jak jednoduché. Tak si takhle jdu večer, samozřejmě bez peněz, vybrat hotovost. Bankomat je umístěn uvnitř banky a dveře před ním se otevírají kartou. A tady nastává problém. Místo otevření dveří na mě párkrát blikne dioda a já chápu, že si podle ní mám trhnout nohou. No stane se. Dvakrát v jednom měsíci a na různých místech to už naštve.

Platba u obchodníků. Včera jsem v Kotvě platil kartou pět minut. Prodavačka jen kroutila hlavou a mumlala něco jako "No ono je to nějaké přetížené. Třeba to projde, když to zkusím ještě jednou." Povedlo se to "hned" napočtvrté. Dnes ráno jdu nakoupit do potravin. Vystojím dlouhou frontu k pokladně a tam se dozvím "Jo dneska z technických důvodů nejde platit kartou." Paráda, v peněžence mám dvě kačky. Tak hurá najít nejbližší bankomat a vybrat raději vyšší částku.

Karta je pěkná věcička, ale bez hotovosti je člověk často namydlenej.


Komentáře: Okomentovat



<< Domu

This page is powered by Blogger. Isn't yours?